Åbne kurser

Vi tilbyder pt. åbne kurser i Konflikthåndtering.

Deltag og sæt gang i en positiv udvikling af jeres borgerservice.

Konflikthåndtering

Vanskelige samtaler og konflikter med borgere er for mange medarbejdere en belastning og en arbejdsopgave, som har negativ effekt på motivation og arbejdsglæde.

På kurset lærer du at anvende konflikt-nedtrappende kommunikationsteknikker.

Læs mere på kursussiden >>

> 27. oktober 2023

> Kl. 9-16

> Pris: 2995,- eks. moms

> Ballerup

Praktisk info

Prisen er 2995,- eks. moms.

Kursusprisen er inkl. materialer og forplejning.

Undervisningen vil være en kombination af teori, praktiske øvelser samt refleksion.

Kurset holdes som et åbent kursus, og der kan derfor være medarbejdere fra alle landets borgerservicecentre.

Kurset holdes også som internt forløb i de enkelte kommuner.

Ønsker I dette, kontakt Jens Severinsen på jens@peopleteam.dk eller på 42 75 44 14.

Anbefaling fra Struer Kommune

Med et 3 dages skræddersyet forløb ved Borgerserviceskolen og Brian Vang har Borgerservice og Ydelse i Struer Kommune nu fået sat endnu mere spot på den gode kommunikation.

Borgerservice og Ydelse blev af Brian Vang trygt guidet igennem både profiltyper, kommunikation og konfliktløsningsmetoder. Medarbejderne blev udfordret på samarbejdsevne, kommunikation, hjerne og hjerte dialog og meget mere.

Medarbejderne har gennem forløbet fået fokus på både egen og kollegaers kommunikation og herigennem fået skabt en lærings- og udviklingskultur i relation til mødet med forskellige borgere.

Dagene vekslede mellem oplæg, dialog og praktiske øvelser og forløbet har hjulpet Borgerservice og Ydelse til et fælles sprog og en fælles tilgang til hvad god ”Borgerservice” er – uagtet om man arbejder med MitID eller behandler forsørgerydelser.

Dagene har bidraget til en fælles kultur og forståelse i afdelingen og nu arbejdes der lokalt videre med udarbejdelse af en fælles faglig ”servicehåndbog” med baggrund i de metoder vi fik med fra undervisningen.

Alt i alt en fantastisk positiv oplevelse som vi kan implementere og kan anvende i vores praksis.

Chalotte Nedergaard Nielsen, Afdelingsleder

Borgerservice og Ydelse, Struer Kommune