Kursusindhold
På kurset i telefonisk borgerkontakt lærer du håndgribelige metoder til både at styre samtalen og til at give borgeren en positiv serviceoplevelse.
På dette kursus lærer du:
- Hvordan du lægger din egen personlige stil i den telefoniske dialog
- At påvirke borgerens humør med positiv kommunikation og adfærd
- At afklare borgerens behov gennem god spørgeteknik
- Hvordan du udnytter Peak-End Rule for at skabe den bedst mulige serviceoplevelse
- Hvordan du afbryder borgeren og siger ”nej” både høfligt og bestemt
- At navigere i samtalen og styre samtalens flow
- At kommunikere præcist og entydigt for at undgå misforståelser
- At forventningsafstemme og skabe fælles forståelse af aftaler
- At aflæse borgerens profiltype og tilpasse din kommunikation til hver enkelt borger
- At håndtere utilfredse (og vanskelige) borgere
Kurset er en kombination af teori, praktiske øvelser og refleksion.
For at opnå fuldt udbytte af kurset anbefaler vi, at kurset følges op med individuel praktisk træning på telefon.
Borgerserviceskolens kurser
Konflikthåndtering
Train-The-Trainer
Profiltyper i Borgerservice
Telefonisk borgerkontakt
Vil du vide mere?
Du er altid velkommen til at kontakte Borgerserviceskolen.
Jens Severinsen besvarer dine generelle spørgsmål om kurser, priser og kursusdatoer på telefon +45 4275 4414.
Hvis du har spørgsmål til kursernes indhold, er du også velkommen til at kontakte Borgerserviceskolens undervisere Johnny Jensen (+45 9398 9883) eller Brian Vang (+45 6130 7817).